UPRAVLJANJE

Zakon o stanovanju i održavanju zgrada jasno definiše da svaka Stambena zajednica ima upravnika. 

Upravnika bira skupština stambene zajednice i to  iz redova članova skupštine stambene zajednice ili angažovanjem profesionalnog upravnika

Poslovi upravljanja poveravaju se profesionalnom upravniku zaključenjem ugovora između stambene zajednice i organizatora profesionalnog upravljanja. Ugovor o poveravanju poslova profesionalnog upravljanja zaključuje lice koje za to ovlasti stambena zajednica i zastupnik organizatora profesionalnog upravljanja.  Ugovor se zaključuje u pisanoj formi na određeno ili neodređeno vreme.  Ugovor o poveravanju poslova profesionalnog upravljanja zaključen na neodređeno vreme može otkazati svaka strana sa otkaznim rokom od jednog meseca, koji počinje da teče od poslednjeg dana u mesecu u kome je otkaz dat, ako samim ugovorom otkazni rok nije drugačije određen, s tim da otkazni rok ne može biti duži od tri meseca.  
Profesionalni upravnik može biti postavljen i odlukom nadležnog organa jedinice lokalne samouprave u slučaju prinudne uprave koja nastupa u slučajevima kada skupština stambene zajednice ne izabere upravnika iz svojih redova ili angažuje profesionalnog upravnika u slučajevima predviđenim zakonom.

 

Upravljanje 1
Upravljanje 2
Upravljanje 3

 

Prava i obaveze upravnika biranog iz redova članova skupštine stambene zajednice su sledeće:

  1. zastupa i predstavlja stambenu zajednicu; 
  2. podnosi prijavu za upis stambene zajednice u Registar stambenih zajednica; 
  3. podnosi prijavu za registraciju pravila vlasnika; 
  4. ističe rešenje o registraciji stambene zajednice na vidno mesto u stambenoj zgradi; 
  5. vrši popis posebnih, zajedničkih i samostalnih delova i vrši njihovo označavanje; 
  6. uspostavlja i vodi evidenciju o vlasnicima posebnih delova, vlasnicima samostalnih delova i licima kojima su zajednički ili posebni delovi zgrade izdati u zakup, odnosno na korišćenje po drugom osnovu (za fizička lica ime, prezime i JMBG, a za pravna lica poslovno ime, adresa sedišta i matični broj); 
  7. izvršava odluke stambene zajednice; 
  8. na osnovu odluke skupštine stambene zajednice o upravljanju sredstvima stambene zajednice raspolaže sredstvima sa tekućeg računa stambene zajednice, u skladu sa propisima kojima se uređuje otvaranje, vođenje i gašenje tekućih računa; 
  9. predlaže skupštini stambene zajednice program održavanja i stara se o njegovoj realizaciji; 
  10. organizuje radove hitnih intervencija; 
  11. organizuje izvođenje radova na zajedničkim delovima zgrade i zemljištu za redovnu upotrebu zgrade u skladu sa usvojenim programom održavanja i kontroliše da li se ovi radovi izvode; 
  12. vodi evidenciju o prihodima i rashodima stambene zajednice; 
  13. podnosi skupštini stambene zajednice izveštaj o radu koji posebno sadrži prikaz ukupnih prihoda i rashoda stambene zajednice, realizovanih aktivnosti u odnosu na planirane, kao i iskorišćenja sredstva za realizaciju svake od aktivnosti; 
  14. vrši i druge poslove određene zakonom.

 

Pored prethodno navedenih poslova, profesionalni upravnik vrši i sledeće poslove: 

  1. stara se o održavanju zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade; 
  2. prima prijave kvarova ili drugih problema (nepoštovanje kućnog reda, buka i drugi štetni uticaji u zgradi) svakim danom u nedelji u periodu od 00-24 časa;
    Ovde je potrebno posebno naglasiti da se u periodu od 08 do 16 sati radnim danima mogu prijaviti sve vrste problema, dok se u vremenu od 16 do 08 i vikendom mogu prijaviti isključivo problemi koji ugrožavaju živote i imovinu i kada je neophodno reagovati odmah (nekontrolisano curenje vode, zagušenje i izlivanje kanalizacije i slični štetni uticaji …)
  3. na osnovu primljene prijave iz tačke 2) ovog stava obaveštava nadležni organ o problemu, odnosno zahteva preduzimanje odgovarajućih mera od nadležnog organa; 
  4. evidentira svaku primljenu prijavu sa podacima o problemu i vremenu prijema, kao i sa drugim podacima ako su poznati (ime i prezime podnosioca prijave, licu koje je uzrokovalo probleme i drugo); 
  5. obezbeđuje izvršenje radova na hitnim intervencijama; 
  6. predlaže skupštini stambene zajednice visinu naknade za održavanje zajedničkih delova zgrade i zemljišta na osnovu najmanje tri prikupljene ponude od lica koja se bave održavanjem zajedničkih delova zgrade i zemljišta. 

Profesionalni upravnik podnosi izveštaj o svom radu stambenoj zajednici najmanje dva puta godišnje ako drugačije nije ugovoreno, a u slučaju prestanka važenja ugovora o poveravanju poslova profesionalnog upravljanja, ovaj izveštaj podnosi najkasnije u roku od 30 dana od dana prestanka važenja ugovora.